Vi forstår at det oppstår mange spørsmål når man har bestemt seg for å flytte.
Under har vi samlet noen av de mest vanlige spørsmålene som oppstår når man skal endre adresse.
Hvilke selskaper mottar min adresseendring?
Du bestemmer selv hvilke bedrifter og organisasjoner som skal motta din flyttemelding. Kun de du velger vil få informasjon om din nye adresse. Når skjemaet hos Skatteetaten er registrert, vil bank, forsikring og statlige enheter automatisk bli informert.
Når blir adresseendringen registrert?
Flyttemeldingene til de valgte selskapene sendes direkte fra oss etter at du har bekreftet bestillingen. Du kan følge med på statusen for flyttemeldingene på «min side», som du får tilgang til etter bestilling.
Hva koster det å bestille flyttemelding?
Flyttemeldingen koster 399,- (en engangskostnad). Du betaler med valgfritt bankkort.
Er det mulig å følge med på status?
Ja, etter fullført flyttemelding får du tilgang til «min side» hvor du kan følge med på statusen for dine flyttemeldinger. Du kan også legge til flere selskaper i etterkant hvis nødvendig.
Er det mulig å betale med faktura?
Nei, det er dessverre kun mulig å betale med bankkort.
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?
Send oss en e-post på kundeservice@folkeregistret.no. Hvis du er kunde, har du mottatt telefonnummeret til kundeservice på melding og kan ringe oss.
Når vil jeg motta skilt?
Hvis du bestilt skilt, vil du vil motta en e-post fra oss med mer informasjon om leveringen av skiltet.
Legg til flere personer i husstanden for å sende flyttemeldinger på deres vegne. Når du på neste steg skal velge selskaper og organisasjoner som skal motta flyttemelding, vil du da også kunne velge hvem i husstanden adresseendringen gjelder.